Bestuursmededelingen

Gezocht: Voorzitter

S.V. Hoofddorp zoekt een bij de vereniging betrokken Voorzitter, die samen met de andere bestuursleden, vrijwilligers en actieve leden, verder vorm wil geven aan de ambities en de toekomst van S.V. Hoofddorp.

S.V. Hoofddorp is een sportieve, sociaal betrokken en gezellige vereniging met thans ruim 1.700 leden waar plezier in de voetbalsport voorop staat. Onze ambitie is om kwaliteit en kwantiteit te verenigen. S.V. Hoofddorp wil eigen jeugd goed opleiden en met de hoogste jeugdelftallen op divisie niveau voetballen. In het eerste elftal ambieert S.V. Hoofddorp om met 80% eigen jeugd te spelen in de bandbreedte tussen hoofdklasse en tweede klasse.

Onze nieuwe Voorzitter:

· Is een teamplayer;
· Heeft het vermogen te delegeren;
· Heeft visie;
· Draagt de visie van de vereniging intern en extern uit;
· Beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
· Heeft het vermogen om mensen en partijen te verbinden;
· Is besluitvaardig, kan overtuigen en anderen inspireren;
· Is representatief;
· Beschikt over inlevingsvermogen;
· Is integer;
· Heeft bestuurlijke en/of leidinggevende ervaring;

Pré:
· Heeft eigen netwerk van bedrijven/organisaties/instellingen (of is in staat om dit snel op te bouwen);
· Heeft een voetbalhart en/of een S.V. Hoofddorphart;

De taken van de Voorzitter zijn o.a.:
· Vertegenwoordigt de vereniging actief, zowel intern als extern;
· Is voorzitter van de bestuurs- en ledenvergaderingen;
· Coördineert de bestuurstaken, delegeert op een stimulerende wijze;
· Zorgt voor een vruchtbare samenwerking binnen de vereniging;
· Onderhoudt contacten met de verenigingsadviseur van de KNVB, de gemeente, voetbalverenigingen in de regio en de overige samenwerkingspartners;
· Anticipeert op externe ontwikkelingen, vanuit het perspectief van de vereniging;
· Bepaalt samen met de andere bestuurders het beleid binnen de vereniging;
· Neemt samen met het bestuur initiatieven om de vereniging organisatorisch, bestuurlijk, financieel en sportief op een hoger niveau te brengen;
· Heeft zicht op het reilen en zeilen van de hele vereniging.

Inschatting tijdsbesteding: 5 tot 10 uur per week De functie van Voorzitter is op basis van vrijwilligheid. Hier staat geen vergoeding tegenover (behalve dan de waardering van alle leden van S.V. Hoofddorp).

Herken jij jezelf in dit profiel en wil jij een bijdrage leveren aan onze vereniging?

Meld je dan via bestuur@svhoofddorp.nl   Wij nemen dan spoedig contact met je op.