Vrouwen selectie

De Velota-Vrouwen winnen gevecht om de derde plaats

Als echte profs ging vrouwen 1 met de bus naar Wijdewormer voor de belangrijke wedstrijd tegen DZS. De winnaar zou plek 3 veroveren. Het werd een geweldige wedstrijd van Hoofddorp-zijde. Vanaf de 1e minuut was duidelijk dat trainer Vincent het team goede instructies had gegeven. Elk duel op het middenveld werd gewonnen door Rowanne, Romee en Simone met soms goed combinatie spel bereikte ze de spitsen. De backs Belinda en Shaline waren onpasseerbaar en zorgde ook nog voor aanvallende dreiging. Voorin waren het de mooie acties van het trio Lois, Samantha en Amber en bij balverlies het goede meeverdedigen van hun,
En als DZS dan toch gevaarlijk werd was het centrale duo Demi en Noor samen met keeper Marit op hun hoede om een doelpunt toch te voorkomen.
Kortom DZS had niets te vertellen toch kwamen ze op 1-0 door Het enige foutje van de wedstrijd. Hoofddorp deed er nog een tandje bij en Lois onderschepte de bal en stuurde Simone weg, die met links de bal in de bovenhoek krulde.

Na de rust hetzelfde spelbeeld Hoofddorp sterker en kreeg een aantal kansen. Tamana kwam in het veld voor de geblesseerde Amber. En dat bleek een geluk bij een ongeluk want in een klein kwartiertje besliste Tamana de wedstrijd. Eerst was ze alert toen de keeper een bal los liet na een afstandschot van Samantha. Kort daarop was het een mooi afstandschot dat onhoudbaar was voor de keeper. Met de invallers Marit, Jamie en Sterre speelde Hoofddorp de wedstrijd rustig uit. Bij het eindsignaal werd een klein feestje gevierd en werden de meegereisde toeschouwers en de mee juichende buschauffeur bedankt. Het was een fantastische wedstrijd Waarmee de derde plaats werd veroverend. Ga zo door en het wordt nog een mooi seizoen.

Groet van Sjon Weering