Blog TOP NIEUWS

Van de voorzitter: “Een grootse voetbalvereniging”

– Vanaf vandaag zullen we op svhoofddorpweb maandelijks een blog van onze voorzitter Serge de Reus publiceren. –

Dat we een grote vereniging zijn, wisten we natuurlijk al langer.  Maar dat we met 1736 leden (per 1/1/2021) de 11e grootste vereniging zijn van Nederland wisten we nog niet.  In het lijstje met de grootste verenigingen van Nederland staan we tussen mooie andere clubs met aansprekende namen zoals AFC, Swift, WV-HEDW en Kampong.

De vele vrijwilligers van de vereniging hebben de afgelopen periode niet stil gezeten.  Op meerdere terreinen hebben we juist doorgepakt en meters gemaakt: we hebben ons complex verder verduurzaamd door de verlichting op de kunstgrasvelden te vervangen door LED verlichting en we hebben het dak van ons clubgebouw volgelegd met zonnepanelen; we zijn live gegaan met een nieuwe, modernere website en we hebben podcasts opgenomen om zaken die wij belangrijk vinden zoals onze voetbal- en opleidingsfilosofie, het meiden- en vrouwenvoetbal en het sociale aspect van onze vereniging onder de aandacht te brengen.  Daarnaast zijn we achter de schermen hard aan het werk om op een antal andere gebieden veranderingen door te voeren.  Hopelijk gaan al die zaken ertoe bijdragen dat we niet alleen gezien worden als een gote voetbalclub, maar dat we door onze leden, supporters en sponsoren ook als een grootse voetbalclub worden gezien.

Ik heb het net even opgezocht.  Volgens het woordenboek heeft het woord “groots” twee betekenissen.  Heel erg goed of leuk is de meest gangbare en de meest bekende betekenis.  De minder bekende betekenis van “groots” is het gevoel hebben dat je wilt pronken met wat je hebt of deed.  Alhoewel we best trots zijn met ons plekje in de top 20, gaan we natuurlijk niet pronken met het feit dat we een grote voetbalclub zijn.  Als het aan mij ligt gaan we er wel met zijn allen voor zorgen dat SV Hoofddorp een erg goede en super leuke vereniging is – een grootse vereniging!

Ik ben blij dat we de komende periode meer van onze spelers kunnen begroeten op ons complex.  Vanaf volgend weekend mogen de jonge senioren weer voetballen.  Ik hoop dat deze leden van 26 jaar en jonger in grote getalen gebruik maken van deze mogelijkheid en weer gaan trainen en onderlinge wedstrijdjes gaan spelen.  Onderlinge wedstrijdjes spelen kan natuurlijk op een heel veld met 2 teams die 11 tegen 11 spelen.  Maar het kan ook op een half veld in 7 tegen 7 vorm.  Fingers crossed dat snel daarna ook de oudere senioren weer mogen voetballen.  En dat alle teams in de laatste maanden van dit seizoen nog wedstrijdjes om het “echie” kunnen spelen: danwel voor de (jeugd-)teams die uitkomen in de A categorie in een ingekorte competitievorm, danwel in de vorm van een Regio Cup voor de breedtesport teams.  Ik kan, net als jullie, niet wachten totdat alles weer normaal wordt en we ook de kleedkamers en kantine weer mogen gebruiken waar deze voor bedoeld zijn: op een grootse manier onze meer dan 110 teams en hun tegenstanders ontvangen en samen veel lol en plezier hebben!

Met sportieve groet,

Serge de Reus – voorzitter

PS – Mijn mede bestuursleden (en ik) horen natuurlijk graag van je als je ideeen hebt over hoe we ervoor kunnen zorgen dat we als een grootse vereniging worden gezien.  Hoe meer ideeen, hoe beter.  En hoe meer leden of ouders zich actief inzetten voor de vereniging, hoe meer van deze ideeen we op een goede en georganiseerde manier kunnen uitvoeren!