Bestuursmededelingen TOP NIEUWS

Kan ik contributiegeld terug krijgen?

Achtergrond informatie aangaande de financiële situatie van de club:

Leden tot 27 jaar mogen inmiddels lekker weer trainen en onderling een wedstrijd spelen. Dat is in ieder geval goed nieuws.

Hoewel we als bestuur heel graag iets anders zouden willen melden aan onze leden, is restitutie van (een deel van) de contributie helaas niet aan de orde. Zeker nu de maatregelen langer aanhouden, brengt restitutie van contributiegeld het voortbestaan van onze vereniging anders ernstig in gevaar.

Het is belangrijk om te weten dat, nu er niet gevoetbald mag worden door spelers van 27 jaar en ouder, we als vereniging niet opeens een hoop geld overhouden.  Precies het tegenovergestelde is zelfs het geval. Het grootste deel van onze kosten zijn namelijk vaste kosten. Denk hierbij aan de huur voor de velden, de kosten van ons clubgebouw (rente, OZB, vast recht voor gas, water en elektriciteit), verzekeringspremies, bijdragen die we als vereniging moeten betalen aan de KNVB, enz, enz. Die kosten lopen gewoon door, ongeacht of er wel of niet gevoetbald mag worden. Veel inkomsten daarentegen (denk hierbij aan kantine-inkomsten, maar ook aan inkomsten uit evenementen en sponsoring) lopen sterk terug of zijn zelfs compleet weg gevallen. En deze inkomsten hadden we, naast de contributies, juist heel hard nodig voor een sluitende begroting. Een sluitende begroting is nodig om met de inkomsten die we binnen krijgen alle jaarlijkse kosten te kunnen betalen. Als de begroting niet sluit komen we in financiële problemen omdat we dan niet genoeg inkomsten hebben om onze kosten te betalen.

Als bestuur zijn we daarom druk bezig geweest om, waar mogelijk, kostenbesparingen te realiseren en de cashflow te verbeteren. Dat blijft de komende periode een heel belangrijk aandachtspunt voor het bestuur. We hopen dat we zo goed mogelijk voorbereid zijn om ons op deze manier door deze moeilijke periode heen te slaan, zodat de vereniging kan blijven voortbestaan en niet kopje onder gaat.

Wij hopen dat er snel weer door alle leden gevoetbald mag worden.  We moedigen iedereen aan om, zodra dat weer mag, te gaan trainen met je team zodat, als er door de KNVB weer competitiewedstrijden ingepland worden, iedereen fit is en er klaar voor is om dan weer voor het “echie” te voetballen.

Bestuur SV Hoofddorp