Blog TOP NIEUWS

Van de Voorzitter: “Clubliefde”

Hebben jullie dat nou ook?  Als je beelden op TV ziet van voor corona waarin mensen in een volle kroeg of op een druk bezocht feestje het bere-gezellig hebben dat je dan denkt: he, dat mag toch niet?!  Raar he, wat zo’n jaar aan corona maatregelen met je doet…  Vorig weekend mochten wij gelukkig weer eens echt iets leuks doen.  We waren met zijn 4-en ingeloot om in het stadion een wedstrijd van ons favoriete clubje uit de Eredivisie te bezoeken.  In februari 2020 waren we voor het laatst in het stadion geweest.  Eerst een sneltest.  En toen die negatief was mochten we op zaterdagmiddag naar het stadion.  Het was geweldig.  Het zonnetje scheen en iedereen in het stadion had goede zin.  Twee rijen voor ons, de rij voor ons was vanwege het afstand houden leeg, zaten 3 vrienden.  Het leek erop dat die elkaar al heel lang niet gezien hadden.  Ze hadden veel bij te kletsen en genoten van de halve liters bier.  Er werd gezongen en er mocht ook weer geschreeuwd worden.  Mooi om te zien en leuk om te doen!

Deze week kregen we bericht over de seizoenskaarten voor het komende seizoen.  Dat hadden ze heel slim getimed.  Toen we vorig jaar rond deze tijd moesten kiezen wat we dit seizoen zouden doen dacht ik, net als heel veel andere mensen, dat het na de zomer allemaal wel weer normaal zou zijn.  Dus wij hadden gekozen voor de normale seizoenskaart.  We hadden niet gekozen voor de variant waarbij je een aangepaste kaart kon krijgen waarmee je maar naar 8 of 9 thuiswedstrijden zou mogen en dan bij zou moeten betalen als er meer thuiswedstrijden met publiek gespeeld mochten worden.  Over de keuze voor het aankomende seizoen heb ik na ons stadionbezoek van vorig weekend niet lang na hoeven denken.  Wij gaan weer een normale seizoenkaart nemen.  Daarmee steunen we ons clubje en dat geeft mij een super goed gevoel.  Clubliefde is er niet alleen voor je clubje zijn als het goed gaat, maar ze ook steunen als het minder gaat of als je er zelf minder vaak bij kunt zijn.

Voor het betaald voetbal zijn supporters en het verkopen van seizoenkaarten hetzelfde als leden en contributie-inkomsten voor een amateurclub.  De contributie-inkomsten zijn verreweg de grootste inkomstenbron voor iedere amateurclub.  Natuurlijk baalt iedereen dat dit seizoen, na een redelijke normale start, heel anders is verlopen dan iedereen had gewild.  Het lijkt er helaas zelfs op dat de Regiocup, de alternatieve competitie die de KNVB bedacht had, in ieder geval die voor de senioren, op losse schroeven staat.  En het is nog maar afwachten of de Regicup voor de jeugdteams, in een ingekorte variant, wel van start kan gaan.  Maar ik ben blij en best trots om te zien dat er ook bij ons amateurcluppie sprake is van clubliefde.  Veel leden blijven onze club trouw en blijven lid.  Ondanks dat ze dit seizoen maar weinig om het echie hebben kunnen voetballen.  Dat is voor de financiele positie van de club erg belangrijk.  Opzeggingen betekenen dat er minder contributie binnen komt.  En dat geld is hard nodig om de vaste lasten van te betalen en de club overeind te houden.

Op maandag 31 mei zal de algemene ledenvergadering plaatsvinden.  In die vergadering zullen we het geprognotiseerde resultaat voor het huidige seizoen laten zien.  Daarnaast zullen we de begroting voor het komende seizoen aan de leden voorleggen.  Voor een ieder die zich afvraagt hoe SV Hoofddorp er financieel voorstaat is dit een mooi moment om kennis te nemen van de laatste stand van zaken.  Voor vragen of ideeen kun je natuurlijk ook altijd op maandagavond op de club terecht.  Als (dagelijks) bestuur zijn we dan tussen 19:30 en 20:30 aanwezig en hebben we tijd om vragen te beantwoorden en naar ideeen te luisteren.

Met sportieve groet,
Serge de Reus