Mededelingen TOP NIEUWS

Geen Regiocup voor senioren

De KNVB heeft deze week helaas het besluit genomen dat de Regiocup voor senioren dit seizoen definitief niet meer haalbaar is.

Doordat het kabinet de mogelijke versoepelingen van de coronamaatregelen heeft doorgeschoven van 11 mei naar (op z’n vroegst) 18 mei, blijft er namelijk te weinig tijd over voor een dergelijk toernooi.

Dit is natuurlijk ontzettend zuur en balen! Wij hadden heel graag gezien dat alle senioren weer tegen andere verenigingen zouden kunnen voetballen, maar helaas is dat niet mogelijk.

Hopelijk wel zomervoetbal
Dit besluit kwam voor het bestuur niet geheel als een verrassing. We hadden hier al enigszins rekening mee gehouden, en waren daarom al bezig met het uitwerken van een alternatief.
We hebben namelijk toch goede hoop dat er in de zomerperiode wel meer versoepelingen mogelijk zijn en er gevoetbald kan worden.

Ons idee is om een zomercompetitie  / 7×7 te organiseren samen met alle andere verenigingen uit de Haarlemmermeer.

Direct na het besluit van de KNVB hebben we daarom deze verenigingen benaderd, en gevraagd of zij hieraan deel willen nemen.

Mits de Corona maatregelen daar de ruimte voor bieden, en we voldoende toezeggingen voor deelname ontvangen, dan kan dit alsnog een mooie voetbalzomer worden !!

Regiocup voor Jeugd nog onzeker

Voor de jeugd t/m O-19 is het nog niet duidelijk of het doorgaat en vanaf wanneer het start. De KNVB heeft laten weten dit uiterlijk eind mei te zullen besluiten. Lees hier de officiële communicatie van de KNVB:

De KNVB Regiocup voor de jeugd kan alleen doorgaan als het kabinet tot voldoende Corona-versoepelingen besluit. Als het doorgaat dan duurt het seizoen voor de jeugd tot begin juli. En dan nemen de jeugdteams hieraan deel in de huidige samenstelling. Toevoegen van nieuwe spelers is niet toegestaan.
Alsnog opzeggen om niet meer deel te nemen aan de Regiocup is niet meer mogelijk, alle teams die zich in april hebben aangemeld nemen deel (dit zijn nagenoeg alle teams).

Als de KNVB Regiocup niet doorgaat, dan eindigt het seizoen 2020/2021 eind mei, zoals gebruikelijk.