Mededelingen TOP NIEUWS

UPDATE 27-08-2021: Kleedkamers

Update 27-08-2021:

DE KLEEDKAMERS EN DOUCHES MOGEN WEER GEBRUIKT WORDEN!

Update 23-08-2021:

Uitslag van de legionella test wordt a.s. vrijdag verwacht. Als deze voor ons positief is, kunnen de kleedkamers en douches vanaf komend weekend weer gebruikt worden.

Bij een negatieve uitslag is dat dus helaas niet het geval. Zodra dit allemaal bekend is, zullen we het op de website vermelden.

Oproep aan alle coördinatoren en teamleiders: Graag ook tegenstanders informeren!

Update 11-08-2021:

De kleedkamers en daarmee ook de douches van de sportclubs mogen weer in gebruik genomen worden na maanden dicht te zijn geweest. Door de sluiting is er een grotere kans op legionella. Omdat de douches en kleedkamers maanden lang dicht zijn geweest is  de kans op een legionella besmetting groter.

Legionella is een bacterie die altijd al in het water zit, maar in stilstaand water, zoals leidingen van de douches of van de wc, kan de bacterie gaan groeien en dan kan je er ziek van worden.

Volgens het RIVM worden de meeste mensen niet ziek van legionella, maar het kan leiden tot koorts of een longstanding. Ongeveer driehonderd tot vierhonderd mensen per jaar krijgen een longontsteking doordat ze besmet zijn geraakt met de legionella bacterie. De bacterie kan in de longen komen door kleine druppeltjes in te ademen.

Daarom worden de kleedkamers regelmatig gecontroleerd op legionella. Onlangs hebben wij dan ook een legionella keuring laten doen en omdat de uitslag van de keuring nog niet binnen is, kunnen we de kleedkamers a.s. weekend helaas nog niet vrijgeven. Dus nog heel even geduld.