Bestuursmededelingen TOP NIEUWS

Hoofdtrainer Smeets ook volgend seizoen bij S.V. Hoofddorp

SV Hoofddorp legt Jorg Smeets voor meerdere seizoenen vast als hoofdtrainer.

Het bestuur van SV Hoofddorp is vorige week met Jorg Smeets tot overeenstemming gekomen over de verlenging van zijn contract als hoofdtrainer. Het contract is verlengd voor twee seizoenen (2023/2024 en 2024/2025).

Jorg Smeets is met ingang van dit seizoen (2022/2023) de hoofdtrainer van SV Hoofddorp. Het bestuur en de technische commissie zijn bijzonder tevreden over de inbreng van Jorg als hoofdtrainer. De manier waarop hij zich opstelt – en daarmee voor verbinding zorgt – binnen de vereniging is in positieve zin door meerdere geledingen binnen de vereniging opgevallen. Jorg heeft de eerste maanden bij SV Hoofddorp ook als uiterst positief ervaren. Vandaar dat de vereniging en de trainer het snel eens waren om de samenwerking, die in eerste instantie voor de duur van één seizoen was aangegaan, al in een vroeg stadium te verlengen. Op deze manier schaffen we ook snel duidelijkheid richting onze spelers.

De sportieve ambitie van SV Hoofddorp is, om in de toekomst, met een herkenbaar eerste elftal, de stap te maken van de 1e klasse naar de 4e divisie.  De jeugdopleiding van SV Hoofddorp zit de afgelopen seizoenen in de lift en jonge spelers krijgen volop de kans om zich op een uitdagend niveau te ontwikkelen.  Er bestaat een goede chemie tussen Jorg Smeets en de (jonge) selectie die voor een heel groot deel bestaat uit spelers die in de jeugdopleiding van SV Hoofddorp hebben gespeeld.  Dat zorgt voor veel spelplezier, attractief en verzorgd voetbal en goede resultaten in de eerste competitiehelft en de beker.  Het bestuur is blij te constateren dat het eerste elftal onder leiding van Jorg en zijn staf een hele goede ontwikkeling heeft doorgemaakt.

De werkwijze van Jorg, de goede resultaten met een herkenbaar eerste elftal en de manier waarop Jorg zijn rol binnen de vereniging en de samenwerking met de jeugdopleiding ziet – en daar invulling aan geeft – maken Jorg de juiste persoon om de komende seizoenen mee samen te blijven werken.  We zijn ervan overtuigd dat we met zijn allen op de goede weg zijn om de volgende stappen te zetten in het realiseren van de sportieve ambitie van SV Hoofddorp.  Wij kijken vol vertrouwen uit naar de toekomst.

Namens het bestuur van SV Hoofddorp

Serge de Reus (voorzitter) en Benno Peperkamp (bestuurslid voetbalzaken)