TOP NIEUWS Zondag Selectie

ZON-1 verliest met 4-1 tegen geduchte tegenstander AGB

Let op: Originele artikel in HAARLEMS DAGBLAD kunt u HIER LEZEN

Hoofddorp dacht verder in de ontwikkeling te zijn dan de eerder dit seizoen geleden thuisnederlaag tegen AGB. Maar ook ditmaal moest de ploeg zijn meerdere erkennen in de Amsterdammers: 4-1

Met een snelle treffer kwam Hoofddorp toen in de thuiswedstrijd voor. De score had hoger kunnen oplopen maar AGB wist op belangrijke momenten toe te slaan. Routinier Donny Kessing vond het een mooi leermoment voor het jonge team, was trots en hoopvol dat in de tweede seizoenshelft een dergelijk duel wel over de streep kon worden getrokken.

Dat gebeurde dus niet. Binnen een half uur leidde AGB al met 3-0. ,,We hadden teveel ontzag. En na die stand kon het hele plan in de prullenbak”, had trainer Jorg Smeets gezien. Hoofddorp wilde op eigen wijze en met lef de door de wol geverfde ploeg bestrijden. Maar de tweede bal ging verloren en de lopende middenvelders van de Amsterdammers konden niet afgestopt worden. ,,Op zich maakten we geen fouten. Alleen stonden we niet goed.”

Misschien had het nog anders kunnen lopen. Vlak voor rust werd Dylan van Schaik gevloerd. ,,Dat was overduidelijk een strafschop en dan kan je toch anders de kleedkamer in.”

In de tweede helft geloofde AGB het wel en kon Hoofddorp het spel spelen wat het hele jaar al zo goed gaat. Het leidde tot een treffer van Mika Komduur. ,,Een mooi doelpunt en misschien zat er meer in. Maar dan valt al snel de 4-1. Zonde. Dit soort wedstrijden zitten er ook tussen. Met IVV, dat koploper HBC op 0-0 hield, wacht gelijk zondag weer een mooie tegenstander. Dan kunnen we laten zien dat we het weer op de rit hebben.”

AGB – Hoofddorp4-1

16. De Jong 1-0, 18. Meric 2-0, 24. El Yettefti 3-0, 56. Komduur 3-1, 60. Yerrou 4-1.

Hoofddorp: Bruinings, Scholtes (80. Rombaut), De Jong (80. Kigongo), Kessing, Driessen, Suvakci, Komduur, Carreira (70. Elmont), Van Schaik (70. Souidi), Broxterman, Konneman.

Voorbeeld van afbeelding