Bestuursmededelingen TOP NIEUWS

Ter bescherming van uw en onze eigendommen…

Helaas kwam het de laatste tijd steeds vaker voor dat er op trainingsavonden en wedstrijddagen uit kleedkamers spullen werden ontvreemd.   Daarom hebben wij, om de belangen en eigendommen van onze leden en bezoekers te beschermen, besloten camera’s te installeren.  Hiermee zorgen we ervoor dat er toezicht gehouden wordt op wat er gebeurt op ons complex en in en rondom ons clubgebouw.

Het doel van het cameratoezicht

Het doel van het cameratoezicht is het beschermen van de eigendommen van onze leden en bezoekers met inachtneming van de regels voor privacy.  Het bestuur van S.V. Hoofddorp draagt er zorg voor dat er zorgvuldig met het beeldmateriaal wordt omgegaan.  Beelden worden niet aan derden, anders dan aan de politie en/of de officier van justitie, beschikbaar gesteld.

Privacy van bezoekers

Het cameratoezicht heeft als doel Sportcomplex De IJvelden te beveiligen en onze eigendommen en die van onze leden en bezoekers te beschermen.  Het gebruik van cameratoezicht wordt aangekondigd middels een bord bij de hoofdingang van ons complex en op verschillende andere plekken in ons clubgebouw.

Het cameratoezicht vindt plaats door middel van een gesloten systeem.  De beelden zijn “live” te zien op een scherm achter de bar in de kantine.  Er wordt gebruik gemaakt van meerdere zichtbare camera’s die opnamen maken van het complex en het clubgebouw.  Er worden geen opnames gemaakt in de kleedkamers en toiletten.  Opnames worden 24 uur per dag gemaakt, en het hele jaar door.  De opnames worden niet langer bewaard dan absoluut noodzakelijk en uiterlijk na 30 dagen overschreven.  Beeldmateriaal zal alleen worden ingezien door het bestuur als er calamiteiten hebben plaatsgevonden of wanneer er beelden worden opgevraagd door politie en/of de officier van justitie.

Installatie
Het camerasysteem is mede mogelijk gemaakt door Bluetrace, een van onze trouwe sponsors, die we daar hartelijk voor bedanken!  Zij hebben ons geadviseerd en tegen een flinke korting de camera’s en andere apparatuur geleverd en geinstalleerd.