TOP NIEUWS Vrouwen selectie

S.V. Hoofddorp VR1- VVC: derby or no derby that’s the question

Na enkele weken geen wedstrijd mocht S.V. Hoofddorp vrouwen 1 weer aan de bak. Op voorhand niet zo maar een wedstrijd maar een streekderby tegen het  op de laatste plaats staande Vennepse VVC. Op papier een wedstrijd waar andere wetten gelden, waar je de week aan denkt, waar je niet van kan slapen. De wedstrijd van het jaar. De stand op de ranglijst is niet van belang. Alleen winnen telt. De Haarlemmermeerse  Feyenoord – Ajax of Vitesse – NEC. Strijdend naar de overwinning of strijdend ten onder.

Echter de Hoofddorpse vrouwen hadden geen derby gevoel. Donderdag na trainen lekker met zijn allen een “sportdrankje” in de kantine. Voor de wedstrijd lekker ontspannen met een lach het hoofdveld op lopend. VVC nog met niet genoeg spelers en de kledingtas nog onderweg. Van een derby was geen sprake en het krachtsverschil was al snel  duidelijk. Dat het met rust pas 3-2 stond was te danken aan het slordige Hoofddorp en het dapper strijdende VVC.

Na rust was de puf er uit bij VVC en combineerde Hoofddorp er lekker op los naar 13-3. De debuterende Nikisha scoorde 3x net als Amber, Jamie en Lois 2x, Noor en Eline 1x. Op zes punten achter koploper Foreholte staat Hoofddorp op de tweede plek. Volgende week weer geen derby maar tegen Wartburgia.

Tot op de velden JOSP