TOP NIEUWS Vrouwen selectie

Vrouwen1 slaat toe na winterstop

Na heel veel weken  winterstop stond dan   eindelijk de eerste wedstrijd van 2024 op het programma. Als ongeslagen koploper gingen de Velota-vrouwen op bezoek bij het laaggeplaatste Sporting Krommenie. De grote  vraag was of iedereen uit de winterslaap was gekomenen of het goede spel van de eerste seizoenshelft kon worden voortgezet.
Vanaf de 1e minuut was het duidelijk dat Hoofddorp de betere ploeg was en dat Krommenie zich beperkte tot compact staan op eigen helft. Hoofddorp bleef geduldig met verzorgd voetbal werd het al snel 0-1. Goed doorzetten van Rowanne waarna Danique de voorzet keurig afrondde. Hierna werd het spel wat slordiger en was de scherpte werd. Zo was het 0-1 in plaats van 0-4.

De tweede helft herpakte het team van trainer Wouter zich en was  aanvoerster Sterre die met een hattrick in ca 15 minuten de wedstrijd besliste. Via Amber, Danique en Mardit liep Hoofddorp uit naar 0-7. Van een winterslaap was dus geen sprake bij de speelsters. Helaas was dat niet bij de grensrechter want die was niet echt wakker bij een spaarzame aanval van Krommenie. Vanuit buitenspel kon zo de eer worden gered. Eindstand 1-7.
Nu weer een paar weken rust op 24 februari de volgende thuiswedstrijd.

Groet en tot  op de velden Sjon Wering