Sponsorzaken

CTS Group: Focus op talentontwikkeling

Sinds het seizoen 2023/2024 is CTS GROUP één van de hoofdsponsors van SV Hoofddorp. Gezamenlijk bekijken we hoe we de talentvolle jeugd kunnen blijven ondersteunen en tegelijkertijd kunnen enthousiasmeren voor een loopbaan in de logistiek.

Naast het partnership met SV Hoofddorp is de logistiek dienstverlener uit Nieuw-Vennep op meerdere vlakken actief als het gaat om (sport)sponsoring. Naast de ondersteuning van lokale sportverenigingen en initiatieven prijkt het CTS GROUP logo op het shirt van de gehele jeugdafdeling van AZ als officieel Academy Partner.

Maar waarom eigenlijk? Eelke de Graaf, binnen CTS GROUP verantwoordelijk voor partnerships en ontwikkeling, nam de tijd om ons meer te vertellen over de link tussen CTS GROUP en een nieuwe generatie toptalenten.

Visie op talentontwikkeling

Vanuit de positie als vooruitstrevende logistiek dienstverlener vindt CTS GROUP het belangrijk om ontplooiing te stimuleren. Hierbij zetten zij nadrukkelijk in op talentontwikkeling binnen de sport. Dit is volgens Eelke niet zonder reden “Wij zijn ervan overtuigd dat deze initiatieven eraan bijdragen dat iedereen weet waar wij als bedrijf voor staan. Het spiegelt nou eenmaal makkelijker aan succesverhalen binnen de sport, dan aan verhalen die minder aan de oppervlakte liggen. Sport wordt bij onze organisatie daarom vaak als metafoor gebruikt om zaken concreet te maken.”

In de basis heeft elk mens talent

Waarom vol inzetten op talentontwikkeling? “We zijn als organisatie letterlijk en figuurlijk constant in beweging. De ontwikkeling van onze service, maar ook die van onze medewerkers speelt hierbij een centrale rol. Graag geven we nieuw (logistiek) talent een kans zich binnen onze organisatie te ontwikkelen. Ten slotte weten we nu al dat we door vergrijzing over een paar jaar een groot aantal nieuwe mensen nodig hebben en werken daar stap voor stap naartoe.”

CTS GROUP Talent Plan

“We zijn een aantal jaar geleden gestart met ons eigen CTS GROUP Talent Plan, een soort jeugdopleiding waarmee we de uitstroom aan de bovenkant willen opvangen met nieuw talent aan de onderkant” vertelt de Graaf. “De Talent Planner loopt dan gedurende twee jaar op verschillende afdelingen mee en wordt uiteindelijk geplaatst op de afdeling waar hij/zij het beste tot zijn/haar recht komt. Zo kom je erachter wat je leuk vindt, verdien je meteen een lekker salaris en kickstart je jouw carrière!”
Zo ook voor Rick Venneker, speler van SV Hoofddorp 9 en voormalig Talent Planner van CTS GROUP. We stelden hem een aantal vragen

Waarom had je interesse in het CTS GROUP Talent Plan?
“Nadat ik mijn opleiding Transport en Logistiek had afgerond op het NOVA College wist ik niet precies welke kant ik op wilde gaan. Doordat ik het Talent Plan bij CTS GROUP tegenkwam, leek het mij een mooie kans om te kijken wat er wel en niet bij mij paste.”

Wat heeft het CTS GROUP Talent Plan jou concreet opgeleverd?
“Ik heb mijn afdeling ‘gevonden’ bij de afdeling Accountmanagement nadat ik een aantal andere afdelingen heb doorlopen. Aangezien het een groot bedrijf is, is het voor mij ook fijn dat ik nu bijna alle collega’s binnen CTS GROUP ken.”

Meer weten? Check www.ctsgroup.nl/talentplan of stuur een ‘appje’ naar CTS GROUP

Kruisbestuiving
“SV Hoofddorp biedt ons een mooi platform om een bepaalde doelgroep binnen de voetbalvereniging aan te spreken,” vertelt de Graaf. “Na Nieuw-Vennep zijn de meeste medewerkers van CTS GROUP woonachtig in Hoofddorp. Ons partnership geeft ons dan ook extra exposure binnen de regio Haarlemmermeer en we vinden het belangrijk om iets terug te geven binnen de sportverenigingen in de omgeving.”

AZ Jeugdopleiding
Naast het partnership met SV Hoofddorp, werd CTS GROUP in de zomer van 2022 officieel Academy Partner van de AZ Jeugdopleiding. Dat ook AZ constant op zoek is naar nieuw talent, mag geen verrassing heten. Talentontwikkeling is onderdeel van het DNA van de club.
“Het opdoen van kennis en expertise over het succesvol opleiden van talent is één van de redenen geweest om ons als Academy Partner aan de Alkmaarse club te verbinden”, geeft de Graaf aan.
“Zo verkreeg ons gehele middenkader in het najaar van 2022 een uitgebreid inzicht in AZ’s visie op talentontwikkeling op het trainingscomplex in Wijdewormer.
Onlangs hebben wederom een meeting gehad met het technisch hart van de jeugdopleiding om gezamenlijk onze ‘talentontwikkeling’ via de CTS GROUP Academy onder de loep te nemen. Ondanks dat we opererend zijn in verschillende takken van (tran)sport, zijn er zeker ook overeenkomsten waar wij van kunnen leren.”

Ga jij dit jaar met ons mee?

“Binnenkort hebben we voor de jongere jeugd tussen de 7 en 14 jaar van SV Hoofddorp een leuke actie om tijdens de wedstrijd van AZ – Ajax in februari kans te maken om mee het veld op te lopen en ons CTS GROUP middencirkeldoek vast te houden. Afgelopen jaar konden we ook twee kinderen blij maken met deze unieke ervaring, destijds tegen PSV. Houd daarom de website van SV Hoofddorp in de gaten, sluit de Graaf af.”

De talenten van AZ na de winst van de UEFA Youth League in 2023 met CTS GROUP op de borst! / Foto: Ed van de Pol