svHoofddorp Jeugd TOP NIEUWS

jo15-4 verovert de Belgische velden!

De jo15-4 nam afgelopen weekend deel aan de Bruges Open, een groot internationaal toernooi in België. Onderstaand verslag ontvingen wij van de begeleiding van de jo15-4:

Het Paasweekend stond voor Brugge, en met KSK Steenbrugge in het teken van hun jaarlijkse internationale Paastoernooi. Teams uit Frankrijk, Nederland, Engeland, Schotland en België kwamen er dit jaar naar toe om met de begeerde trofee terug naar huis te kunnen reizen.
De vorige editie in 2023 deed het team mee als JO14 in een JO15 poule, de ervaring en de ambiance was toen al helemaal top voor de boys. Met deze wetenschap en als doel binnen de 1e 10 reisden we als team JO15-4 af naar Brugge versterkt met Daan R. (wie kent hem niet)
Met de loodzware herinnering van vorig jaar nog in geheugen hadden we de week vooraf een oefenwedstrijd gespeeld tegen een voor ons sterke tegenstander; Fc Abcoude 15-1, deze wedstrijd werd gewonnen met 0-1 en was een mooie opsteker voor het toernooi.
Op Goede Vrijdag reden Cisca & Ralph vooruit om kwartier te maken in de herberg aan de kust, met volle moed trok de stoet vanuit Hoofddorp richting Brugge. In de regen werd er zaterdag afgetrapt tegen de jeugd van Cercle Brugge 0-0, even wakker worden van de intensiteit stond de wedstrijd tegen Vliegdorp 14-1 op het programma. Na een regen van kansen, letterlijk, kregen we de deksel op de neus in de laatste minuut, 0-1 uit een vrije trap waarbij Daan kansloos was.
Na een uurtje pauze en bezinning stond de kraker tegen WV-HEDV 15-1 op het programma, deze wedstrijd met een echte strijd waarbij wij als SVH aan het laatste eind trokken na een mooie volley van Dylan. 1-0 (nu groeien in het toernooi aldus Robert)Op een modderig veld konden we aantreden tegen RC Calais die we met 3-0 overtuigend wonnen, het team was los! Aansluitend werd Zeelandia Middelburg 15-1 verslagen met 1-0, waarbij we ons klaar maakten tegen Ocean City (de koploper in onze poule) na een tactische wijziging, van 4-3-3 naar 4-4-2 hadden we het de Engelsen moeilijk gemaakt, 0-0
De laatste wedstrijd (van de 7!) moesten we aantreden tegen Borough Youth uit Engeland, 3-0! Na de kruitdampen op dag 1, G 4x G 2x V 1x mooi resultaat om ons klaar te maken voor de finale wedstrijden op zondag. (en na een welverdiende pasta maaltijd op tijd naar bed????)
Aangezien SVH als enige 7 wedstrijden had afgewerkt op zaterdag konden de heren uitslapen op zondag. Om 1150u stond pas de eerste wedstrijd op het programma, BAVOS 15-1 uit Brabant, 1-0 gewonnen maar……. We waren nog niet wakker en de pijntjes eisten nu hun tol. De wedstrijd om plek 5 was een kraker op het hoofdveld tegen WV-HEDV geen onbekende inmiddels voor SVH. Ondanks een vroege penalty voor WV-HEDV kon SVH zich terug vechten in de wedstrijd en na een mooie loopactie op rechts maakte Jiro de verdiende 1-1 . Ondanks gejoel en gejuich van velen lang de kant van het hoofdveld en luisterend naar een lekker Belgisch deuntje, maakte SVH zich op voor de penalty serie die uiteindelijk overtuigend werd gewonnen door SVH!
Fysiek gesloopt, moe maar voldaan reden we met de medailles en voetbalschoenen naar onze uitvalbasis aan de kust, opmakend voor de feestavond.
5e worden in een internationaal toernooi , 17 teams verdeeld over 2 sterke poules is natuurlijk al een prestatie, met maar 2 tegendoelpunten, daar kunnen de heren trots op zijn.
Al met al een unieke ervaring rijker.
Team SV Hoofddorp 15-4